Bedrijfsfilm

Video is in de corporate communicatie en marketing niet meer weg te denken. En dat is niet voor niets. Hersenen reageren nu eenmaal sterker op beeld en geluid. Een bedrijfsfilm heeft dan ook een bewezen grotere impact dan tekst. Met video kan op een indringende wijze de boodschap worden overgebracht. Onderzoek naar de effectiviteit van online bedrijfsfilm (de meeste video is tegenwoordig online ) laat interessante cijfers zien:

  • Video is zes keer effectiever dan tekst.
  • 60% van website bezoekers prefereert video boven tekst
  • Een bedrijfsfilm houdt bezoekers langer op een website (gemiddeld 2 minuten)
  • 80% van de internetgebruikers kijkt video
  • 60% deelt video met vrienden
  • in 2017 bestaat 69%  van het internetverkeer uit video
  • YouTube is op internet de tweede zoekmachine.

Bedrijven die een bedrijfsfilm incorporeren in hun communicatie hebben meer bezoekers op hun website, houden deze langer vast en realiseren betere click throughrates en conversie.

Toepassing
Bedrijfsfilms kennen vele toepassingen: productvideo’s, trainingsvideo’s, testimonials, videoboodschappen, bedrijfsfilm, talkshow, town hall registraties,  moodvideo.

Platform
Video is inzetbaar op alle online platformen: web, mobiel, Twitter, YouTube, Vimeo. Onze videoproducties kunnen worden opgeleverd in elk formaat en zijn meteen geschikt voor publicatie. Het is ook mogelijk om uw video direct online te zetten via ons eigen  CorpTV videoplatform. U ontvangt dan een link of embed code voor publicatie op uw eigen website.

Het  productieproces
Het productieproces van video kent over het algemeen drie fases.

Preproductie
Dit is de fase waarin we met de klant om tafel gaan om helder te krijgen wat het doel van de video is. Drie vragen staan daarbij centraal, wat moet er worden verteld, voor wie is de video bestemd en wat is het budget dat beschikbaar is. Hierna doen we een voorstel en maken een script en eventueel storyboard. Als dat is goedgekeurd kan de productie beginnen en wordt in samenspraak met de klant de planning en oplevering bepaald. Soms is een script niet nodig en draaien we non-scripted, bijvoorbeeld als het gaat om een reportage of samenvatting van een evenement.  Dan krijgt de video pas vorm in de montage.

Videoproductie
In deze fase wordt op basis van script of shotlist gefilmd. Er worden beelden geschoten, interviews gedraaid, er worden eventueel acteurs ingezet om het verhaal te vertellen. De opnames vinden plaats op locatie of in de studio.

Post-productie
In de montage wordt het videomateriaal uiteindelijk verwerkt tot een goedlopend verhaal. Er wordt eventueel muziek toegevoegd, animatie (tekst in beeld of info graphics). Soms is er ook nog een voice-over, de stem die belangrijke informatie toevoegt aan de beelden.