Executive interviews
Op websites van bedrijven krijgen we vaak maar weinig te zien van het boegbeeld van de organisatie, de CEO. Terwijl veel stakeholders – zoals investeerders – toch een idee willen hebben van de persoonlijkheid van de CEO , van zijn visie op de onderneming, de markt en de strategie die hij voorstaat. Een executive video-interview – gemaakt met een professionele interviewer – is een uitstekend middel om op een ongedwongen manier de CEO zichtbaar te maken.
De opname kan in huis worden gemaakt of op een speciale locatie. We creëren daarvoor ter plekke een kleine studiosetting zodat de opname een professioneel karakter krijgt met goede belichting en de juiste sfeer. Het interview wordt uiteraard in overleg met de opdrachtgever voorbereid. We adviseren daarbij om te kiezen voor een journalistieke aanpak, omdat dit de geloofwaardigheid en aantrekkelijkheid van het interview vergroot. Een executive interview hoeft niet veel tijd te kosten. Een half uur tot een uur voor het vraaggesprek zelf is voldoende. Alternatief voor het interview is onze profile video, gemaakt door de Amerikaanse tv-journalist Joan Martelli, in Amerika meerdere keren onderscheiden voor haar reportages. In deze video volgt Martelli de CEO in zijn dagelijks werk. De kijker krijgt hierdoor een goed beeld van de persoon en tegelijkertijd van het bedrijf en haar activiteiten.
Zie ook profile video.
Executive interviews zijn onder meer geschikt voor de introductie van een nieuwe topman of topvrouw, de bespreking van een nieuwe strategie of een belangrijke aankondiging voor het personeel.